|
In ons huis in San Mateo stond een prachtige rozenstruik in de achtertuin. Mijn vrouw snoeide hem op een winterdag omdat hij te groot en scheef werd. Ik zette er wat palen onder om hem te ondersteunen. Laat op een regenachtige middag begon ik hem te schilderen, omdat hij zo mooi was in het zachte licht van de storm. Ik maakte het schilderij die avond rond middernacht af. De volgende dag werkte ik de randen wat bij en bracht ik de verschillende kleuren in balans met behulp van glazuurverf. En dat was het. Dit was ook mijn eerste schilderij met gebroken penseelstreken... de roos met zijn unieke kleuren: rood, geel, groen en blauw, met een vleugje violet om het organische kleurenpalet in mijn achtertuin te bezegelen. |
|