|
Dit was mijn eerste intensieve schilderij: het kostte me meerdere dagen om het af te maken en dat is te zien. Jaren later vroeg een schilderes, een vriendin van me, of ik het als aandenken wilde hebben en ik stuurde het haar op. Het schilderproces wordt hier in detail beschreven . Tijdens het maken van dit schilderij ontdekte ik dat schilderen betekent dat ik iets aanraak met mijn materialen, mijn handen, mijn ogen en mijn hart — het proces van het bewonderen en reageren op het onderwerp wordt omgezet in het proces van er echt naar kijken en het in verf vastleggen.
|
|